Laat je gasten een vrolijke foto maken of een mooie boodschap inspreke...
Bridal shower. Een goed Nederlands woord hebben we er niet voor, ook al werden volgens de twijfelachtige overlevering de eerste bridal showers eeuwen geleden al in Nederland en België gehouden. Vrijgezellenfeesten daarentegen kennen we allemaal wel. Nu ben je natuurlijk niet verplicht een van beide te organiseren voordat je gaat trouwen. Maar tradities zijn er om in ere gehouden te worden, toch? Lees hier meer en laat je verleiden tot een leuke pre-party!
Een deel van het plezier van een feest organiseren is vaak de voorpret (de stress die op kan treden laten we hier maar even buiten beschouwing). Samen met je vrienden of vriendinnen en misschien broers of zussen alvast een beetje feest vieren, zorgt ervoor dat mensen elkaar leren kennen. En dat draagt dan weer bij aan de sfeer op je huwelijksfeest. Maar het is natuurlijk vooral erg leuk om zelf alvast in het middelpunt van de belangstelling te staan.
Lees hieronder het belangrijkste veschil tussen beide pre-party’s en kies zelf:
De bridal shower is typisch iets voor vrouwen. Hoewel het tegenwoordig minder om de cadeautjes voor de bruid gaat, is het toch gebruikelijk de bride-to-be iets te geven. Waarschijnlijk heeft dat te maken met de oorsprong van de bridal shower die vroeger werd georganiseerd als de ouders zich geen bruidsschat konden veroorloven. Vrienden en familie werden dan uitgenodigd om cadeaus te geven aan het bruidspaar ter vervanging van de bruidsschat.
Het is gebruikelijk dat de bridal shower georganiseerd wordt door de ceremoniemeester of vriendinnen. Dat kan in een restaurant, bij iemand thuis of waar dan ook. Dat heeft er mee te maken of een thema wordt gekozen voor de bridal shower. Bijvoorbeeld een ontspannende dag in een spa of een workshop foto’s maken. De locatie kan dus overal zijn.
De bridal shower is vooral een gezellige dag met vrouwelijke familieleden en vriendinnen van de bruid en bruidegom. We willen het niet als een serieuze dag bestempelen, maar het is niet de bedoeling die dag grappen met de aanstaande bruid uit te halen of haar in een raar pak rond te laten lopen.
Het vrijgezellenfeest daarentegen, vraagt om een heel andere invulling. Daarvan is het de bedoeling de bruid of bruidegom in het middelpunt te zetten, maar eerder op een gekke of grappige manier. Dat hoeft natuurlijk niet in een konijnenpak over de Wallen van Amsterdam, maar vaak wordt er wel iets georganiseerd door de ceremoniemeester of vrienden en vriendinnen waarvan ze weten dat de bruid of bruidegom het nog nooit gedaan heeft en het zelf waarschijnlijk niet zou bedenken. Een lesje paaldansen of een middag Jackass spelen bijvoorbeeld.
Gelukkig worden vrijgezellenfeestjes niet meer de dag voor het huwelijk georganiseerd, zoals dit traditioneel wel hoorde. Meestal vindt het feest ongeveer een maand van te voren plaats zodat je ruim de tijd hebt om bij te komen.
Veel plezier!
Laat je gasten een vrolijke foto maken of een mooie boodschap inspreke...
Kies je voor een grootse bruiloft met veel gasten? Of een intieme brui...
Begin lekker relaxed aan je trouwdag. Geniet zonder stress van het beg...
Niets leuker dan je liefste huisdier aan je zij tijdens je huwelijksda...
Onverwacht tropische temperaturen tijdens jouw zomerbruiloft? Neem een...
Wanneer je een hotel als trouwlocatie kiest, kun je op een plek blijve...
Er komen steeds meer dresscodes voor bruiloften. Leuk, want dat zorgt ...
Ook voor niet-romantici: je geliefde verrassen is zo leuk
02-06-2019 | 22:00
Investeer in bruidslingerie, je krijgt er geen spijt van
12-05-2019 | 22:00
Betaalbare trouwjurken: na Zeeman nu ook H&M in actie
05-05-2019 | 22:00
Trouwen én feesten in de kerk
28-04-2019 | 22:00
Trouwen in het buitenland: wat vinden de gasten ervan?
21-04-2019 | 22:00
Geen zorgen op je bruiloft met een goede tafelschikking
15-04-2019 | 07:42
Het perfecte trouwpak kiezen, hoe pak je dat aan?
17-03-2019 | 23:00
Zwanger trouwen is bijzonder en mooi. Lees onze tips.
10-03-2019 | 23:00
Zet een trouwbeurs bij jou in de buurt in je agenda
03-03-2019 | 23:00
Laat je gasten een vrolijke foto maken of een mooie boodschap inspreken in een photobooth op je huwelijksfeest.
Kies je voor een grootse bruiloft met veel gasten? Of een intieme bruiloft waar je iedereen te spreken krijgt?
Begin lekker relaxed aan je trouwdag. Geniet zonder stress van het begin van een spannende dag en al het leuke en mooie dat komen gaat.
Niets leuker dan je liefste huisdier aan je zij tijdens je huwelijksdag. Lees hier hoe je er voor je hond en jezelf een topdag van maakt!
Onverwacht tropische temperaturen tijdens jouw zomerbruiloft? Neem een aantal voorzorgsmaatregelen en geniet van de zonnige sfeer en warmte!
Wanneer je een hotel als trouwlocatie kiest, kun je op een plek blijven voor de ceremonie, het feest en een overnachting Lees hier meer over de voordelen van een hotel.
Er komen steeds meer dresscodes voor bruiloften. Leuk, want dat zorgt voor variatie en vrolijke uitdossingen. Lees hier wat de meest gebruikte inhouden.
Laat je aanstaande op jullie trouwdag zien hoeveel je van hem of haar houdt. We geven je vast wat tips hoe je dat feestelijk aanpakt en jullie liefde vereeuwigt.
Denk je dat je je bruidslingerie snel nog even gaat uitzoeken? Neem er beter even goed de tijd voor en bezuinig er niet op, zodat je zeker bent van een perfecte fit onder je jurk.
Ben je op zoek naar een supergoedkope en toch trendy bruidsjurk? Shop dan bij een van de winkelketens die zich op de bruidsjurken storten.
Je bruiloft in de kerk vieren kan ook zonder dat het een kerkelijk huwelijk is. Je maakt dan gebruik van de oude, historische locatie. Lees hier meer.
Plaats een reactie!
Jill 21-11-2024
Wij hebben een plaats nodig waar wij een bridal shower kunnen hebben! Voor mensen van 10-22 personen